Sammanställning över vår behandling av dina personuppgifter som kund hos oss.
Vi på Golf Cantinan AB, org.nr. 556253-6291 Golf Cantinan AB värnar om din personliga integritet och eftersträvar alltid en hög nivå av digital säkerhet. Vi vill att du alltid ska känna dig trygg när du lämnar personuppgifter till Golf Cantinan AB.
Denna integritetspolicy (”Integritetspolicyn”) har tre syften:
Personuppgifter är all den information som direkt eller indirekt kan kopplas till en idag levande fysisk person, exempelvis namn, adresser, telefonnummer och IP-adresser.
All information som vi samlar in om dig har en koppling till försäljningen av våra produkter i butik och vi använder inte informationen till något annat.
Bolaget är personuppgiftsansvarig för de personuppgifter som Bolaget samlar in och behandlar om dig inom ramen för Avtalet. Det innebär att det är Golf Cantinan AB som bestämmer över behandlingen av dina personuppgifter. Golf Cantinan AB kommer alltid följa gällande lag om hur dina personuppgifter får behandlas, däribland dataskyddsförordningen (även kallad GDPR), dataskyddslagen och annan tillämplig lag. Kontaktuppgifter till Bolaget finner du under punkten 9 nedan.
I stora drag finns det två kategorier av information som vi samlar in:
1) information som vi måste ha för att vi ska kunna fullgöra våra åtaganden enligt köpeavtalet [öppet köp, bytesrätt, reklamation och garanti]. Om uppgifterna inte lämnas kan våra åtaganden inte fullgöras och vi kan därför tvingas att neka dig köpet, och
2) information som vi kan använda för att [hantera kundserviceärenden, utvärdera, utveckla och förbättra tjänsterna] om du väljer att dela med dig av sådan information.
För en fullständig sammanställning över vilka personuppgifter som behandlas, varför och hur länge, se sammanställningen på sidan 9.
Vi samlar in personuppgifter när:
Vi delar din information med ett antal samarbetspartners för att kunna ge dig de tjänster som krävs vid anmälan av intresse. Exempelvis får [ange ett exempel på kategori av mottagare och varför de får tillgång]. MailChimp vårt nyhetsbrevsverktyg som hanterar listor och utskick av nyhetsbrev. Fyll i egna uppgifter här...
Golf Cantinan AB använder sig av ett antal databas- och programleverantörer för att hantera kommunikationen med dig så smidigt som möjligt. Vi ingår alltid avtal med dessa externa parter som lyder under sekretess och uppfyller de krav som ställs i gällande lag på hur överföring av personuppgifterna får ske samt hur dina personuppgifter får behandlas. På så sätt garanteras säkerheten samt sekretessen avseende dina personuppgifter.
Golf Cantinan AB för inte över dina personuppgifter till något land utanför EU eller EES.
Alt.
Använder ni MailChimp som har sitt huvudkontor i USA ska ni använda nedan. Golf Cantinan AB för över dina personuppgifter till något land utanför EU eller EES. Sådan överföring kommer alltid ske på ett säkert och lagligt sätt. Golf Cantinan AB kommer inte att överföra dina personuppgifter till en extern part utanför EU eller EES utan att innan överföringen sker ha ingått ett avtal, säkerställt att landet är godkänt av EU kommissionen eller att den externa parten är certifierad undre Privacy Shield-principerna. Om du vill veta mer om vad som gäller vid överföring av personuppgifter till ett land utanför EU eller EES kan du läsa mer här.
Det är vår skyldighet att endast behandla personuppgifter som är korrekta, relevanta och nödvändiga med beaktande av våra ändamål, och du har rätt att kontrollera att så sker. Bolaget ansvarar för att dina personuppgifter behandlas i enlighet med gällande lagstiftning.
Bolaget kommer på din begäran eller på eget initiativ att rätta, avidentifiera, radera eller komplettera uppgifter som upptäcks vara felaktiga, ofullständiga eller missvisande.
I. Få tillgång till dina personuppgifter
II. Kräva rättelse av dina personuppgifter
Vi kommer på din begäran att så snabbt som möjligt och senast inom 30 dagar från det att vi fick ditt meddelande om rättelse rätta de felaktiga eller ofullständiga uppgifter vi behandlar om dig.
III. Kräva radering av dina personuppgifter
IV. Kräva begränsning av behandling
V. Kräva dataportabilitet
Du har en rätt att, under vissa förutsättningar, få ut och överföra dina personuppgifter i ett strukturerat, allmänt använt och maskinläsbart format till en annan personuppgiftsansvarig.
VI. Invända mot personuppgiftsbehandling som utförs med stöd av en intresseavvägning och fullgörande av avtal
Du kan invända mot att behandling sker om den baseras på en intresseavvägning. Om du invänder mot sådan behandling kommer vi enbart att fortsätta behandlingen om det finns berättigade skäl till behandlingen som väger tyngre än dina intressen. Om så är fallet kommer vi att informera dig om skälen.
VII. Kräva att vi upphör att behandla dina personuppgifter för direkt marknadsföring
Du har alltid rätt att invända mot direkt marknadsföring genom att skicka ett mail till oss på peter.englund@seaside.se. När vi har mottagit din invändning kommer vi att upphöra med att behandla personuppgifterna för sådant marknadsföringsändamål. Du kan alltid kontakta oss på peter.englund@ eller avregistrera dig från våra nyhetsbrev och dylika utskick.
seaside. se
VIII. Klaga på vår behandling av dina personuppgifter och efterlevnad av lag till Datainspektionen
Du ska alltid kunna känna dig trygg när du lämnar dina personuppgifter till oss. Golf Cantinan AB har därför infört de säkerhetsåtgärder som behövs för att skydda dina personuppgifter mot otillbörlig åtkomst, förändring och radering.
Exempel på åtgärder som vi vidtagit och som ökar säkerheten är användning av krypterad anslutning, åtkomststyrning, antivirus och brandväggar samt tydliga och för ändamålet anpassade policys och riktlinjer som införts och underhålls, likväl som fysiska säkerhetsanordningar i form av brand och vattenskydd. Skriv det som passar er, detta är ett exempel
Det är viktigt för oss att informationen om våra kunder är skyddad. Även om vi iakttar försiktighetsåtgärder för dataskydd är inga säkerhetsåtgärder fullständigt säkra och vi kan därför inte hundraprocentigt garantera säkerheten för dina personuppgifter.
Om vi skulle förlora kontrollen om dina personuppgifter som är av integritetskänslig karaktär, exempelvis personnummer, kommer vi att meddela dig omgående och senast inom 72 timmar från det att vi upptäckte incidenten.
Ibland kan vi komma att göra ändringar i Integritetspolicyn. Om vi gör väsentliga ändringar i Integritetspolicyn kommer vi att skicka dig ett tydligt meddelande utifrån vad som är lämpligt med hänsyn till omständigheterna, t.ex. genom att skicka ett e-postmeddelande eller sms till dig, eller genom en pop-up med information innan det att du får åtkomst till Golf Cantinan ABs webbplats. I vissa fall kommer vi att meddela dig i förväg, och din fortsatta användning av webbplatsen efter att ändringarna har gjorts kommer att utgöra ditt godkännande av ändringarna. Därför ber vi dig vänligen se till att du läser alla sådana meddelanden noggrant.
Om du inte vill fortsätta att använda webbplatsen eller inte vill att vi fortsätter behandla dina personuppgifter i intressentregistret i enlighet med den nya versionen av Integritetspolicyn, kan du meddela oss så raderar vi dina personuppgifter inom 30 dagar från ditt meddelande. Notera dock att vi inte kan radera dina uppgifter om det föreligger juridiska skäl till fortsatt behandling. Om så är fallet kommer vi att meddela dig skälen till fortsatt behandling.
Tack för att du har läst vår Integritetspolicy. Om du har några frågor är du varmt välkommen att kontakta oss!
Personuppgiftsansvarig
Golf Cantinan AB
Adress
Spannarp 31
43277 Tvååker
E-postadress
peter.englund@seaside.se
Telefonnummer
034043448
Nedan följer sammanställningen över de personuppgifter samt behandlingen av dessa som jag kantänka mig att ni har. Denna måste ni själva noggrant gå igenom och fylla på samt ta bort där det inte stämmer.
|
Personuppgifter | Ändamål | Behandling | Laglig grund | Lagringstid |
---|---|---|---|---|
• För- och efternamn • Personnummer • Kontaktuppgifter (t.ex. adress, e-post och telefonnummer) • Betalningshistorik • Betalningsinformation • Kreditupplysningar från kreditupplysningsföretag • Köpinformation (t.ex. vilken vara som har beställts eller om varan ska levereras till en annan adress) |
För att kunna hantera din beställning/köp. |
• Leverans (inklusive avisering och kontakter rörande leveransen) • Identifikation och ålderskontroll • Hantering av betalning (inklusive analys av möjliga betallösningar vilket kan innefatta en kontroll gentemot betalningshistorik och inhämtning av kreditupplysningar från kreditupplysningsbolag) • Adresskontroll mot SPAR • Hantering av reklamations- och garantiärenden |
Avtalets fullgörande | Tills dess att köpet har genomförts (inklusive leverans och betalning) och för en tid om 36 månader därefter i syfte att kunna hantera eventuella reklamations- och garantiärenden |
För- och efternamn E-postadress |
För att hantera kundsupportärenden |
• Kommunikation och besvarande av eventuella frågor till kundservice (via telefon eller e-post) såsom frågor om våra produkter och/eller butiker • Utredning av eventuella klagomål- och supportärenden (inklusive teknisk support) |
Intresseavvägning | Tills dess att ditt kundserviceärendehar avslutats |
IP-adress (användning av cookies) |
• För övergripande analytisk information avseende din användning av våra tjänster • För att spara funktionella inställningar så som språk och andra uppgifter • För att kunna rikta relevant marknadsföring till dig |
Spara ner din IP-adress på en textfil som sparas på din webbläsare eller din enhet | Intresseavvägning | |
• För- och efternamn • Personnummer • Kontaktuppgifter (t.ex. adress, e-post och telefonnummer) • Betalningshistorik • Betalningsformation • Din korrespondens med Bolaget • Uppgift om köptidpunkt, köp ställe, eventuellt fel/klagomål |
För att kunna fullgöra Bolagets rättsliga förpliktelser | • Hantering för att uppfylla Bolagets rättsliga förpliktelser enligt lagkrav, domslut eller myndighetsbeslut (t.ex. bokföringslagen, penningtvättslagen eller reglerna om produktansvar och produktsäkerhet, vilka kan kräva framtagande av kommunikation och information till allmänheten och kunder om produktlarm och produktåterkallelser vid exempelvis en defekt eller hälsovådlig vara). | Rättslig förpliktelse | Tills dess att köpet har genomförts (inklusive leverans och betalning) och för en tid om 36 månader därefter. |
• För- och efternamn • Personnummer • Bonuskortsnummer |
För att kunna hantera dina bonuspoäng i samband med att du genomför ditt köp |
• Registrering och beräkning av bonuspoäng baserat på dina köp • Kommunikation i frågor som rör din bonus |
Fullgörande av bonuskortsavtal | |
• För- och efternamn • E-post • Bonuskortnummer • Köphistorik |
• För att marknadsföra nya produkter som vi tror kan vara av intresse för dig (t.ex. nyhetsbrev) • För att skicka erbjudanden • För att göra dig uppmärksam om något nytt som berör vår butik |
• Skapandet av ditt personliga erbjudande • Anpassa våra nyheter om vår butik efter din köphistorik |
Intresseavvägning |